Комплексно-цільова програма роботи
з обдарованими та здібними учнями
Луганської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
на 2021-2022 н.р
Мета: створення сприятливих умов для розвитку талановитих учнів через оптимальну структуру шкільної та позакласної роботи з базових дисциплін
Задачі:
ü удосконалення системи роботи щодо розвитку індивідуальних здібностей обдарованих дітей;
ü виявлення школярів, які потребують особливого маршруту індивідуального супроводу;
ü пріоритетність індивідуального, компетентісного, діяльнісного підходів у роботі з обдарованими учнями під час уроків;
ü розвиток в учнів інтересу до дослідницької діяльності, виконання складних завдань, здатності креативно мислити;
ü створення позитивної «Я-концепції» в учнів до навчання; розвиток у них емоційної стійкості, формування навичок саморегуляції, подолання стресу, поведінки в екстремальних ситуаціях (на конкурсах, олімпіадах, іспитах);
ü розширення можливостей для активного залучення здібних і обдарованих школярів до участі в олімпіадах, наукових конференціях, творчих виставках, конкурсах тощо;
ü проведення циклу позаурочних заходів, що дозволять учням проявити свої можливості;
ü підвищення кваліфікації освітянина в роботі з талановитими дітьми.
Принципи педагогічної діяльності в роботі з обдарованими дітьми:
· зростання ролі позаурочної діяльності;
· індивідуалізації та диференціації навчання;
· створення умов для спільної роботи учнів при мінімальної участі вчителя;
· свободи вибору учням додаткових освітніх послуг, допомоги, наставництва.
Очікувані результати:
§ створення умов для збереження й розвитку інтелектуального, креативного потенціалу учнів;
§ підвищення якості освіти з базови дисциплін;
§ учні - призери олімпіад і конкурсів різного рівня природничої спрямованості.
План роботи з обдарованими учнями
Луганської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Світлодарської міської військово-цивільної адміністрації
№ |
Зміст діяльності |
Термін |
Відповідальні |
Методична робота |
|||
1 |
Внесення коректив до інформаційного банку даних здібних та обдарованих дітей |
До 10.09 |
Заступник з НВР |
2 |
Ознайомлення з Положеннями про конкурси та олімпіади, а також із термінами їх проведення в поточному навчальному році |
Постійно |
Заступник з НВР |
3 |
Проведення проблемно-тематичних обговорень психолого-педагогічних та методичних аспектів роботи з обдарованими дітьми «Умови успішної роботи з обдарованими дітьми» |
Упродовж року |
Заступник з НВР Вчителі-предметники |
4 |
Проведенні консиліумів педагогів для ознайомлення з характеристиками класів, банком даних обдарованих та здібних дітей, завданнями, що стоять перед педагогами |
Постійно |
Заступник з НВР |
5 |
Розроблення методичних рекомендацій для розвитку й підтримки обдарованих дітей та здібної учнівської молоді |
Жовтень |
Заступник з НВР |
6 |
Доповідь на МО «Ефективні прийоми розвитку пізнавальної активності з урахуванням вікових особливостей та здібностей школярів» |
Грудень |
Керівники МО |
7 |
Забезпечення якісної підготовки учнів до участі в міських, обласних олімпіадах, конкурсах, творчих турнірах, мистецьких фестивалях, наукових учнівських конференціях, виставках творчих робіт |
Постійно |
Заступник з НВР |
8 |
Складання планів індивідуальної роботи з обдарованими учнями |
вересень |
Заступник з НВР |
9 |
Аналіз роботи зі здібними та обдарованими учнями за І та ІІ семестри |
Грудень Травень |
Заступник з НВР |
10 |
Створення банку олімпіадних завдань з базових предметів |
листопад |
Керівники МО |
Робота з учнями: за планом «Сходинками зросту» |
|||
1 |
Організація та проведення І(шкільного) етапу Всеукраїнських олімпіад. Проведення «роботи над помилками» за результатами шкільного етапу олімпіади |
Жовтень |
Заступник з НВР Вчителі-предметники |
2 |
Індивідуально-групові заняття з переможцями І етапу учнівськолімпіад. Підготовка до наступного етапу. |
Жовтень-листопад |
Вчителі-предметники |
3 |
Участь у міських олімпіадах . Аналіз підсумків ІІ етапу |
Листопад |
Заступник з НВР. Вчителі-предметники |
4 |
Планування уроків з урахуванням додаткових нестандартних завдань |
Постійно |
Вчителі-предметники |
5 |
Формування на уроках і в позаурочній роботі навичок індивідуальної роботи, роботи в парах, групах, з довідковою літературою |
Постійно |
Вчителі-предметники |
6
|
Залучення учнів до участі в конкурсах: Всеукраїнському «Колосок», «Бобер», «Лелека», «Мовознавець», «Соняшник» тощо. |
Протягом року |
Заступник з НВР. Вчителі-предметники |
7 |
Проведення тематичних тижнів |
За окремим планом |
Адміністрація, вчителі-предметники |
|
Робота з батьками |
|
|
1 |
Оформлення порад для батьків щодо розвитку обдарованої дитини |
Жовтень |
Заступник з НВР. |
2 |
Батьківські збори – презетації творчих досягнень учнів |
За окремим план |
Класні керівники, вчителі-предметники |
Забезпечення системи моніторингу й заохочення |
|||
1 |
Моніторинг навчальних досягнень учнів |
Постійно Двічі на рік |
Вчителі-предметники Заступник з НВР. |
2 |
Здійснення моніторингу результативності роботи з обдарованою молоддю з базових предметів |
Чотири рази на рік |
Вчителі-предметники |
3 |
Удосконалення системи заохочення учнів, які мають результативність у роботі |
Постійно |
Адміністрація |
4 |
Нагородження учнів – переможців олімпіад та конкурсів у рамках загальношкільного свята «День школи» або за потреби |
Протягом року |
Центр навчальної роботи «Інтелект» |