Комплексно-цільова програма роботи

з обдарованими та здібними учнями

Луганської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

на 2021-2022 н.р

Мета: створення сприятливих умов для розвитку талановитих учнів через оптимальну структуру шкільної та позакласної  роботи з базових дисциплін

Задачі:

ü  удосконалення системи роботи щодо розвитку індивідуальних здібностей обдарованих дітей;

ü  виявлення школярів, які потребують особливого маршруту індивідуального супроводу;

ü  пріоритетність індивідуального, компетентісного, діяльнісного підходів у роботі з обдарованими учнями під час уроків;

ü  розвиток в учнів інтересу до дослідницької діяльності, виконання складних завдань, здатності креативно мислити;

ü  створення позитивної «Я-концепції» в учнів до навчання; розвиток у них емоційної стійкості, формування навичок саморегуляції, подолання стресу, поведінки в екстремальних ситуаціях (на конкурсах, олімпіадах, іспитах);

ü  розширення можливостей для активного залучення здібних і обдарованих школярів до участі в олімпіадах, наукових конференціях, творчих виставках, конкурсах тощо;

ü  проведення циклу позаурочних заходів, що дозволять учням проявити свої можливості;

ü  підвищення кваліфікації освітянина в роботі з талановитими дітьми.

 

Принципи педагогічної діяльності в роботі з обдарованими дітьми:

·         зростання ролі позаурочної діяльності;

·          індивідуалізації та диференціації навчання;

·          створення умов для спільної роботи учнів при мінімальної участі вчителя;

·          свободи вибору учням додаткових освітніх послуг, допомоги, наставництва.

 

Очікувані результати:

§  створення умов для збереження й розвитку інтелектуального, креативного потенціалу учнів;

§  підвищення якості освіти з базови дисциплін;

§  учні - призери олімпіад і конкурсів різного рівня природничої спрямованості.

 

План роботи з обдарованими учнями

Луганської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Світлодарської міської військово-цивільної адміністрації

 

Зміст діяльності

Термін

Відповідальні

 Методична робота 

1

Внесення коректив до інформаційного банку даних здібних та обдарованих дітей

До 10.09

Заступник з НВР

2

Ознайомлення з Положеннями про конкурси  та олімпіади, а також із термінами їх проведення в поточному навчальному році

Постійно

Заступник з НВР

3

Проведення  проблемно-тематичних обговорень психолого-педагогічних та методичних аспектів роботи з обдарованими дітьми «Умови успішної роботи з обдарованими дітьми»

Упродовж року

Заступник з НВР

Вчителі-предметники

4

Проведенні консиліумів педагогів для ознайомлення з характеристиками класів, банком даних обдарованих та здібних дітей, завданнями, що стоять перед педагогами

Постійно

Заступник з НВР

5

Розроблення методичних рекомендацій для розвитку й підтримки обдарованих дітей та здібної учнівської молоді

Жовтень

Заступник з НВР

6

Доповідь на МО «Ефективні прийоми розвитку пізнавальної активності з урахуванням вікових особливостей та здібностей школярів»

Грудень

Керівники МО

7

Забезпечення якісної підготовки учнів до участі в міських, обласних  олімпіадах, конкурсах, творчих турнірах, мистецьких фестивалях, наукових учнівських конференціях, виставках творчих робіт

Постійно

Заступник з НВР

8

Складання планів індивідуальної роботи з обдарованими учнями

вересень

Заступник з НВР

9

Аналіз роботи зі здібними та обдарованими учнями за І та ІІ семестри

Грудень

Травень

Заступник з НВР

10

Створення банку олімпіадних завдань з базових предметів

листопад

Керівники МО

Робота з учнями:

за планом «Сходинками зросту»

1

Організація та проведення І(шкільного) етапу Всеукраїнських олімпіад.

Проведення «роботи над помилками» за результатами шкільного етапу олімпіади

Жовтень

Заступник з НВР

Вчителі-предметники

2

Індивідуально-групові заняття з переможцями І етапу учнівськолімпіад. Підготовка до наступного етапу.

Жовтень-листопад

Вчителі-предметники

3

Участь у міських олімпіадах . Аналіз підсумків ІІ етапу

Листопад

Заступник з НВР. Вчителі-предметники

4

Планування уроків  з урахуванням додаткових  нестандартних завдань

Постійно

Вчителі-предметники

5

Формування на уроках і в позаурочній роботі навичок індивідуальної роботи, роботи в парах, групах, з довідковою літературою

Постійно

Вчителі-предметники

6

 

Залучення учнів до участі в конкурсах:

Всеукраїнському «Колосок», «Бобер», «Лелека», «Мовознавець», «Соняшник» тощо.

Протягом року

Заступник з НВР. Вчителі-предметники

7

Проведення тематичних тижнів

За окремим планом

Адміністрація,

вчителі-предметники

 

Робота з батьками

 

 

1

Оформлення порад для батьків щодо розвитку обдарованої дитини

Жовтень

Заступник з НВР.

2

Батьківські збори – презетації творчих досягнень учнів

За окремим план

Класні керівники, вчителі-предметники

Забезпечення системи моніторингу й заохочення 

1

Моніторинг  навчальних досягнень учнів

Постійно

Двічі на рік

Вчителі-предметники

Заступник з НВР.

2

Здійснення моніторингу результативності роботи з обдарованою молоддю з базових предметів

Чотири рази на рік

Вчителі-предметники

3

Удосконалення системи заохочення учнів, які мають результативність у роботі

Постійно

Адміністрація

4

Нагородження учнів – переможців олімпіад  та  конкурсів у рамках загальношкільного свята «День школи» або за потреби

Протягом року

Центр навчальної роботи «Інтелект»